lördag 12 oktober 2019

Hur svårt kan det vara ?

Hela idén med " Handbok för levande" är att få folk att tänka, från början var tanken i bokform men är idag min Blogg.
Om man ska åtgärda något som är fel måste man först bli medveten om problemet!
Det finns alltid människor som tidigt uppmärksammar och varnar för olika skeenden i samhällsutvecklingen, men det finns samtidigt ofta även starka krafter som verkar för att saker inte skall bli synliga, händelser "mörkas" kod 291 och så vidare !

Om man lyssnar på varningar och börjar titta på "orsak och verkan" så har man börjat tänka !          F.d vänner har sagt att de inte orkar lyssna på mina "varningar", som de givetvis kallar något annat, det blir det där med "rasistkortet".
Med senaste tidens utveckling, både internationellt och nationellt så tog jag och tittade på några blogginlägg jag skrev för ca 4 år sen, jag lägger slutorden i varje inlägg här, hela inläggen finns i Bloggen under rubrikerna.

Krigsplaner 25 mars 2015.
Vi kastar miljarder i sjön (Östersjön) medan kriget redan är här i de svenska förorterna.
Sveriges militär och politiker är rädda för rysk undervattensverksamhet men på Östersjöns färjor kommer varje dag kriminella ligor som stjäl allt från kopparplåt till lyxbilar.
Detta borde skrämma svenska politiker.
En satsning på svenska krigsmakten är bara delaktighet i att öka temperaturen i den oroliga världsutvecklingen.

Islamiska staten 6 nov 2015
Kalifatet kommer inte att bli verklighet,  drömmen kommer bokstavligen att krossas, men den största skadan är redan skedd. Islamiska staten bombas till fragment som sprids tillbaka över hela världen, återvändande med ideologin och som "drabbats" av den starkaste drivkraften orättvisa kommer att bli tickande bomber vi inte sett motsvarighet till tidigare och spridningen gör att inget samhälle kan känna sig säkert.

Ordmissbruk 13 Januari 2016
Fly eller flytta i rätt sammanhang och Sverige kan fortsätta fungera som ett föredömligt samhälle och även se fram mot bättre Pisa resultat.

Soran uppmanade mig att börja tänka. 8 april 2016
Kommer Kurderna att säga "vi vill ha ett fritt Kurdistan" ? Får vi ett nytt Israel ? Ett är redan för mycket, två och vi har stor match på gång. Uppmarschen pågår, många varnar för den, kanske är det oundvikligt, men nu avgörs när! Ett tredje världskrig.

Mer lättlyssnade "tänkare" skrev samtidigt 2015
Schyffert: Om några år tjänar Sverige massor med pengar på invandringen. Och ingen glömmer Magnus Betnérs ord: Vi har aldrig varit tryggare!

Jag har senaste halvåret tittat en del på "klimatalarmismen" och även skrivit en del om detta, vilket även det givit f.d vänner.
Men jag kan försäkra er att vi kommer inte dö av klimatförändringar och det finns en hel del annat att oroa sig för istället.

Ja brukar påpeka att när det "goda" blir alltför övertygat och högljutt så slutar det lyssna och det finns många där ute som har anledning att säga " vad var det jag sa!"
Idag smalnar åsiktskorridoren och det "goda" försöker strypa yttrandefriheten. Fler och tydligare varningar kommer dagligen på att Sveriges välfärdssamhälle är i fara och folkutbytet fortgår.
Jag säger bara, lyssna på varningarna börja tänka! Hur svårt kan det vara?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar